GG Werkmagazine
 
 
 
Reclamegeld is een aantoonbare stimulans economische groei EU

Iedere euro die aan reclame wordt besteed, voegt zeven euro toe aan het Bruto Binnenlands Product van de EU. Dat blijkt uit het onderzoek The Value of Advertising van Deloitte. Het EU-brede onafhankelijke onderzoek vond plaats in opdracht van de wereldwijde adverteerdersbond WFA in samenwerking met een coalitie van Europese bureaus, exploitanten en belangenverenigingen.  

De Europese reclame-industrie pleit voor een heroverweging van verdere beperkingen op reclame, zoals in de Audiovisuele Mediadiensten Richtlijn (AVMSD) en de e-Privacy Richtlijn, omdat deze beperkingen veelal geen rekening houden met deze economische belangen.

Value of Advertising is het eerste EU-brede rapport dat de economische en maatschappelijke bijdrage van reclame door cijfers onderbouwd in kaart brengt. De studie toont het vermogen van de industrie aan economische groei in de EU te stimuleren en een positieve bijdrage te leveren aan de werkgelegenheid.

Door gebruik te maken van econometrische modellen wordt aangetoond dat de 92 miljard euro die in 2014 aan reclame is besteed in de EU, 643 miljard euro heeft toegevoegd aan het BBP van de Unie (4,6 %). Ook is de reclame-industrie goed voor bijna 6 miljoen banen in de EU (2,6% van de totale EU werkgelegenheid).

Het onderzoek toont aan dat reclame innovatie stimuleert en voordelen biedt aan de consument. Reclame zorgt ervoor dat consumenten tegen lage kosten of zelfs gratis kunnen profiteren van nieuws, entertainment en communicatiemiddelen in het totale medialandschap van TV, radio en online. Ook grote sportevenementen worden mogelijk gemaakt door reclame.

“Heel goed dat WFA dit initiatief heeft genomen om het positieve verhaal over de invloed van reclame met cijfers onderbouwd onder de aandacht te brengen. Het onderzoek toont aan dat reclame een economische factor van belang is, die een sterke bijdrage levert aan de maatschappij en de economie. Daarom roept BVA in lijn met WFA de politiek op om terughoudend te zijn met de roep om wettelijke restricties als reclameverboden, die de vrijheid van commerciλle communicatie vaak onnodig inperken, “ aldus Heleen Crielaard, bestuurslid BVA en Senior Marketing Manager, Rabobank.

Meer informatie
Veel meer informatie vindt u op de
buitenreclame.startpagina.nl, de lichtreclame.startpagina.nl, de standbouw.startpagina.nl en de beursstand.startpagina.nl.

 






 

 
 
Startpagina's helpen u goed op weg bij het zoeken op specifieke onderwerpen.
Hieronder enige goede marketinggerelateerde:
• Etalage
• Buitenreclame
• Lichtreclame
• Buitenverlichting
• Standbouw
• Beursstand
 
Informatie om te ondernemen vindt u hier:
• Personeel
• Onderhandelen
• Vitaliteit
• Conflicthantering
• Werkdruk
 
Voor de leidinggevenden zijn deze startpagina's interessant:
• Management
• Assertiviteit
• Leiderschap
• Motivatie
• Organisatie
• Zelfvertrouwen
 
 

Boeken

• Management
• Reclame
• Klantenbinding
• Leiderschap
• Branding
• Marketing
• Economie
 
 
 
 

Disclaimer    Webmaster