Tegenwoordig wordt het steeds eenvoudiger om een mooie website te creëren. Met behulp van handige apps is bijna iedereen in staat om een mooie site te maken. Het uiterlijk is echter slechts één onderdeel van het succes van je site. Gevonden worden is een heel ander verhaal. En zelfs wanneer je website juist veel bezoekers trekt, hoeft dit nog niets te zeggen over het succes ervan. Wanneer jouw website genoeg bezoekers aantrekt, maar het weinig conversies oplevert, dan wordt het tijd om hiermee aan de slag te gaan. Maar waar moet je dan aan denken?
Krijg inzicht in het gedrag van de bezoekers
Het is onmogelijk om voldoende conversies te genereren als je geen idee hebt waar het misgaat. Daarom is het belangrijk om meer inzicht te krijgen in het gedrag van de bezoekers op jouw website. Dit doe je bijvoorbeeld met behulp van G4A server side tagging. Met behulp van deze tag manager ben je in staat om meer over het gedrag van de bezoeker te ontdekken. Zo ontdek je hoe ze zich gedragen tussen het navigeren van de pagina’s en waar mogelijk pijnpunten zitten binnen de website. Dit zorgt ervoor dat je de website verder kunt optimaliseren en gebruiksvriendelijker kunt maken voor de bezoeker.
Verbeter de laadtijd van je website
De consument hecht tegenwoordig veel waarde aan de laadtijd van een website. Ze vinden het prettig wanneer een site snel reageert. Bij trage websites is de kans groter dat ze afhaken en de concurrent opzoeken. Bovendien beoordeelt Google de websites ook op hun laadtijd. Hoe snel jouw website is, bepaalt dus ook voor een groot deel in hoeverre de site zichtbaar is binnen de zoekresultaten van Google.
Voer een zoekwoordenonderzoek uit
Hoe komen bezoekers op jouw website terecht? Dat is een vraag die je jezelf moet stellen wanneer je veel bezoekers krijgt, maar het weinig oplevert. Wellicht beantwoord je de zoekvraag niet op de juiste manier of scoor je op zoekwoorden die minder relevant zijn voor jouw bedrijf. Daarom is het belangrijk om een uitvoerig zoekwoordenonderzoek uit te voeren. Welke zoekwoorden zijn van toepassing voor jouw onderneming? En hoe kun je jouw resultaten op deze woorden verbeteren? Op die manier optimaliseer je jouw content en zorg je ervoor dat je niet alleen beter vindbaar bent binnen zoekmachines, maar dat dit ook relevante bezoekers oplevert.
Schakel een deskundige in
Online marketing is een vak apart. Het is niet voor niets dat de meeste bedrijven dit grotendeels uit handen geven. Daarom is het verstandig om een deskundige in te schakelen. Bij https://www.adpage.io/ zijn ze gespecialiseerd in het creëren van meer conversies. Als dit jouw zwakke plek is, dan is het goed om dit deskundige team in te schakelen. Een investering die je er voor de volle honderd procent uit zal halen. Hierdoor geniet je niet alleen van meer conversies, maar verbeter je ook je resultaten binnen de zoekmachines. Allemaal broodnodige elementen om jouw bedrijf op de digitale kaart te zetten en groei door te maken.